Sila Klik

Isnin, 30 Disember 2013

SELAMAT DATANG 2014

Dalam sekelip mata sahaja tahun 2013 akan berakhir dan akan bermulalah tahun 2014 yang akan aku jangkakan lebih mencabar dari tahun 2013 yang aku lalui. Inilah yang aku dapat rasakan, dan ini bukanlah satu penyataan yang umum seperti orang-orang diluar sana yang mengatakan kos hidup akan meningkat dan sebagainya tetapi penyataan individu atau penyataan aku sendiri berdasarkan apa yang aku lalui bagi 2013 dari segi ekonomi peribadi dan hal-hal yang berkaitan dengan kelangsungan hidupku. Dan keadaan ekonomi secara umum semestinya akan memberikan impak yang lebih kuat lagi.

Sejujurnya apa yang aku kecapi bagi tahun 2013 tidaklah menepati apa yang aku inginkan. Tetapi tidaklah pula aku meletakkan tanda aras bagi 2013 semasa akhir 2012. Aku hanyakan mahukan kehidupan yang stabil dan tenang...

Walaupun secara amnya, tahun 2013 adalah lebih baik dari apa yang aku lalui pada 2012 tetapi secara hakikatnya aku masih lagi di belenggu dengan masalah kewangan. Bukanlah masalah kewangan sampai bergolok bergadai tetapi lebih kepada mengurus dan mentadbir kewangan sehingga ke saat hujung tahun 2013 pon aku tak dapat menyimpan apatah lagi melabur..

Tetapi tidak apalah, benda yang lepas di jadikan pengajaran, tahun 2013 juga banyak benda aku yang ditempuhi dan semestinya memberikan pengalaman hidup....


  1. Pindah rumah sewa baru di Bandar Saujana Putra>>> Jumpa jiran baru & rumah ada tanah & kena tipu dengan driver lori
  2. Bekerja di syarikat baru>>>kononnya International dah masuk semuanya orang Iran & kena tipu bagi kontrak setahun lepastu katanya terus serap...tapi sampai la neh kontrak je...
  3. Masalah kereta wira>> dengan Bank
  4. 1st time buat makan-makan panggil semua ahli keluarga datang termasuk ayah yang sakit pon datang>>>love my family & mee bandung ibu memang meletop...sedap sangat
  5. Kenal Muhammad Aizam & Faizal >>> kawan gaji 15K pon tak berlagak still lepak dengan aku...
  6. First time bawa motor pergi balik kerja>> pergi balik lebih kurang 80KM & jimat tol bagai...
  7. First time pergi tengok bunga api di putrajaya . :)
  8. Langgar kereta orang dekat MEX highway>>>>sakit pinggang terasa sampai sekarang
  9. Minyak motor habis tengah-tengah highway>>nasib ada brother motor kerja putrajaya tolong tolak sampai petrol station. TQ bro.
  10. Hadif dah pandai cakap pada papa masa pergi kerja..." Papa p keje ye....angan nangis tauuuu"' aku pula dikatanya jangan nangis patut abang tu yang jangan nangis>>> sangat comel rasa xnak p keje je time tu.
  11. Isteri memulakan kerja di sekolah yang baru>>>>lain padang lain belalang...
  12. Dan yang paling best, lahirnya permata hati papa yang kedua Muhammad Haziq Hammani pada 25/06/2013.>>>sekarang dah pandai meniarap....
  13. Beli rumah>> belum sah lagi jadi pemilik sebab baru sign S&P je..S&P dah siap stamping pon belum dapat dan loan pon belum buat. Insyallah kalau tiada halangan tahun depan tercapailah nak duduk rumah sendiri.
Hm itu saja la yang terlintas dalam kepala aku sekarang ni, iyerla kan lelaki kan kurang sikit mengingat lain la perempuan....hahahahaha... Dan bagi tahun 2014 aku belum fikir lagi apa yang akan aku letakkan sebagai penanda aras..Sebenarnya ini kali pertama aku meletakkan penanda aras untuk diri sendiri ataupon mungkin bukan penanda aras....lebih kepada apa yang aku hajati aku nak buat....kena fikirkan betul-betul....

3 ulasan:

  1. tahniah adik ku , agak tersentuh hati nie mcmbaca "ini kisah aku" . nama "ude " pun ader tercatat dalam blog nie, teruskan penulisan , moga allah memberkati dan mempermudahkan segala urusan di dunia dan di akhirat .... :)

    BalasPadam
  2. Ude ke ni? hehehehe...selalu lah datang sini ye...nukilan dari hati ni hehehehe

    BalasPadam
  3. salam, saya nak tanya...rumah yang kat salak perdana tu awak dah pindah masuk ke? saya ade juga beli disitu tp masih dlm progress...

    BalasPadam